Ofte stillede spørgsmål

Hvor ofte skal mine brandslukkere trykprøves? 

Arbejdstilsynet kræver at brandslukkere bliver trykprøvet i følgende faste intervaller: 

Pulver-, vand-, fritureslukker og slangevinder skal trykprøves hvert 5. år. 

Kulsyreslukkere skal trykprøves hvert 10. År. 

Du skal dog være opmærksom på at nogle producenter anbefaler, at deres brandslukkere trykrøves hyppigere. Vi anbefaler, at du altid tager højde for producentens anbefalinger, da der kan være varierende kvalitet af trykbeholdere.

Du kan læse mere om trykprøvning på vores informationsside hér.

Hvordan foregår en trykprøvning? 

Som kunde hos os, sørger vi altid for at dine slukkere bliver trykprøvet til tiden måske helt uden, at du bemærker det. Det er nemlig vigtigt, at du ikke står og mangler din brandslukker. Vi ombytter din brandslukker med en identisk model, som allerede har gennemgået alle procedurerne ved en trykprøvning. Det er nemlig vigtigt, at du ikke står og mangler din brandslukker. 

Du kan læse mere om trykprøvning på vores informationsside hér.

Jeg har allerede mine egne brandslukkere – kan jeg få serviceeftersyn og trykprøvning hos jer?  

Ja, vi laver serviceeftersyn og trykprøvninger på alle DS-godkendte brandslukkere.

Jeg har allerede installerede brandsikringsanlæg - kan jeg få serviceeftersyn hos jer?

Vi servicerer AVA-, Aspiration-, ARS, og ABV-anlæg fra alle producenter.

Vi er certificerede til at lave service på ABA-anlæg fra følgende leverandører: 

  • Esser IQ8/8000 (DBI certifikat: 232.185) 
  • Delta-Net (DBI certifikat: 232.205) 
  • ESCO (DBI certifikat: 232.178) 
  • ESCO 4 (DBI certifikat: 232.179) 
  • ESA (DBI certifikat: 232.164) 
  • ESA-1 (DBI certifikat: 232.215) 
  • Mx-4000 (DBI certifikat: 232.218) 
  • Mx-1000 (DBI certifikat: 232.221) 
  • FX-system (DBI certifikat: 232.234) 
  • Mx-5000 (DBI certifikat: 232.268) 
  • Fireguard ANX 95 (DBI certifikat: 232.159) 
  • ANX 95 (232.159) 

Vi skal flytte. Hvad gør vi?

Hvis du skal flytte adresse, skal du først og fremmest tage stilling til om du gerne vil have dit udstyr med, eller om du vil lade det stå til andre, som er interesserede i at overtage udstyret. Vælger du at lade det stå, skal du meddelelse det til os.  

Vil du gerne have dit udstyr med, kan du vælge selv at flytte det med til jeres nye lokaler, eller du kan få hjælp fra os. Hvis vi skal hjælpe dig, sørger vi både for transport og installation af alt dit udstyr.  

Har du mere avanceret udstyr som alarmlæg eller lignende, skal der højest sandsynligt foretages nogle justeringer i forhold til de nye lokaler. Det kan vi i samme ombæring også hjælpe dig med.  

Du kan ringe direkte til vores kundecenter eller kontakte os via kontaktformularen hér, og vælge “flytning” under emne. 

Vi har modtaget lejefaktura, men serviceeftersynet er ikke udført?

Når du har en lejeaftale hos os, betaler du et fast beløb for både serviceeftersyn og trykprøvninger, så du slipper for varierende beløb fra år til år.  

Du modtager som regel din lejefaktura samme tidspunkt på året, som du tegnede aftalen, men serviceeftersynet foregår ikke nødvendigvis på samme tidspunkt.  

Hvis du vil finde ud af, hvornår din brandslukker skal efterses næste gang kan du kigge på den hvide serviceetikette på siden af din brandslukker.

Er der andet vi kan hjælpe dig med at besvare?